Skip to main content

Klacht of compliment

Klachten
De medewerkers van Gezondheidscentrum Merenwijk proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn door u hoogwaardige zorg te leveren in een vertrouwde en persoonlijke sfeer. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de dienstverlening. Wanneer dit zo is dan horen wij graag waarover u ontevreden bent. Wij kunnen dan samen met u kijken wat er aan te doen is en het geeft ons informatie over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren.

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg.
Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg.

Klachtenregeling
Het gezondheidscentrum heeft een eigen klachtenregeling. Heeft u klachten over de zorg of over een zorgaanbieder, dan kunt u deze op vier manieren kenbaar maken:

  • Gebruik maken van de klachten- of ideeënbus
  • Uw klacht bespreken met de desbetreffende zorgaanbieder
  • Uw klacht bespreken met de centrummanager, tevens klachtenfunctionaris
  • Indien de bemiddeling binnen het gezondheidscentrum niet is geslaagd, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de geschilleninstantie van de betreffende beroepsgroep. Contactinformatie vindt u in onze folder over de klachtenregeling.

Klik hier voor onze folder ‘Als u niet tevreden bent’. Deze ligt ook in de wachtkamers. Ons volledige Klachtenregeling vind u hier.

Wilt u contact met de klachtenfunctionaris? Mailt u dan naar: klachtenfunctionaris@gc-merenwijk.nl of stop uw brief of ingevuld formulier (zie onze folder) in de klachten- of ideeënbus bij de hoofdingang.

Complimenten
Of misschien bent u heel tevreden over onze gezondheidscentrum. Ook voor complimenten staan wij open, deze kunt u mail naar info@gc-merenwijk.nl